Lépj be a mostani MMORPG-játékok,és Fantasy filmek világába

Olvasd el a Metin, a Hero Online, Florensia, DOMO és még sok-sok más MMORPG leírását és TÖLTSD is le INGYEN

World of Warcraft

A World of Warcraft (röviden WoW) a Blizzard Entertainment 2004-ben megjelent számítógépes játéka. A  Warcraft sorozat történetét folytatja, pontosan két évvel a Warcraft III: The Frozen Throne eseményei után kapcsolódunk be a történetbe.

A játék stílusa MMORPG (massively multiplayer online role-playing game), azaz csak interneten keresztül játszható szerepjáték, melyet egyszerre akár több százan vagy ezren is játszhatnak egy online világban.

A játékhoz két kiegészítő lemez készült eddig. Első kiegészítője, a The Burning Crusade 2007. január 16-án jelent meg, második kiegészítője, a Wrath of the Lich King 2008. november 13-án jelent meg. A harmadik , a Cataclysm 2009. augusztus 21-én lett hivatalosan bejelentve.

A World of Warcraft jelenleg 11 és fél millió előfizetővel rendelkezik,[3][4][5][6] és a Guinness ezzel a világon a legnépszerűbb MMORPG, világrekordot is tartja ezen cím alatt.

Szerverek

A játékosoknak, mikor belépnek a játékba, választaniuk kell a szerverek, avagy világok (realm) közül. Egy szerveren egy előfizetésről maximum 10 karakter lehet és legfeljebb 50 karakter indítható előfizetésenként (account). A szerverek között a karakterek átvitele fizetés ellenében lehetséges, vagy karakteráthelyezési akciók keretén belül meghatározott szerverek között ingyenesen.

Az európai szerverek közül választható angol, spanyol, francia, német vagy akár orosz nyelvű is. Ez azt jelenti, hogy a játékon belüli szövegek az adott nyelven olvashatók, a játékmesterek is ezen a nyelven kommunikálnak és ez a szerver domináns beszélt nyelve.

Az elérhető szervertípusok

  • PvE (avagy Normál) - Ebben a szervertípusban a játékos a környezete ellen lép fel. A játékosok közti nyílt ellenségeskedés csak speciális PvP állapotban érhető el.
  • PvP - Ebben a szervertípusban a játékosok közti nyílt ellenségeskedés van a központban. A territoriális (territory) rendszer alatt lehet a játékos kerülhet baráti (friendly); ellenséges (enemy) vagy vitatott (contested) zónákba, az első kettő attól függ, hogy ki melyik oldalon áll.
  • RP - Ezen a szervertípuson a játékosnak kötelező a szerepjátszás (role playing) az általa választott karakter bőrébe bújva, így a nem megfelelő név, a túlzott szlenghasználat vagy fantáziátlan társalgási szokások akár büntetést, sőt, kitiltást is maguk után vonhatnak. A PvE szabályai érvényesek itt.
  • RP-PvP - Ugyancsak szerepjátszó szerver, de itt már a PvP szabályai érvényesek.

Karakteralkotás

A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race), kasztját (class), és külsejét (skin). A karakter neme és külseje nem befolyásolja a karakter tulajdonságait, míg a faj és a kaszt igen.

Fajok (Race)

Az alapjátékban nyolc faj közül lehet választani, de ez a szám az első kiegészítővel, a The Burning Crusade megjelenésével tízre, majd a harmadik kiegészítővel, a Cataclysm után tizenkettőre fog emelkedni. A fajok két, egymással harcban álló frakcióba tömörülnek: ez a Szövetség (Alliance) és a Horda (Horde). Továbbá a fajok kezdő tulajdonságai némileg eltérnek, és mindegyiknek van jellegzetes képessége, illetve saját nyelve.

Lásd még: Fajok a Warcraft-univerzumban

Kasztok (Class)

A választott kaszt (class) szabja meg a karakter képességeit, az általa használt harci technikákat és varázslatokat. A játékban kilenc alapkaszt választható, de az egyes fajok csak meghatározott kasztok közül választhatnak. A játék második kiegészítőjében vált elérhetővé egy speciális kritériumokat igénylő kaszt is, a halállovag.

Játékos a Környezete ellen

A World of Warcraft egyik játékmódja a játékos a környezete elleni (Player vs Environment; röviden PvE) harc, ami a világban előforduló mesterséges intelligencia által vezérelt mobok (rövidítés: mobile object) legyőzését jelenti. A PvE a hagyományos MMORPGkhez hasonlóan a karakter fejlődésének és a játék világának megismerésének útja.

Partizás (Party) és Portyázás

A játékos alkothat csapatot egy vagy több játékos közreműködésével, így segítve a küldetések sikeres teljesítését vagy erősebb szörnyek legyőzését. Két összeállítási forma érthető el:

  • Parti (Party) - A parti minimum 2, maximum 5 főig terjedő csapatot jelent. A csapatot a vezető (leader) írányítja, ő invitálhat be vagy távolíthat el csapattársakat, valamint ő határozhatja meg a zsákmányelosztás módját és a nehézségi fokozatot is. Ez a csapatküldetések, a közönséges insták és az arénajátékok (arena) alatt engedélyezett formáció.
  • Portya (Raid) - A portya minimum 6 főből áll, a maximális létszáma akár 40 fő is lehetett (a klasszikus játék raid instáiban kellett ekkora létszám), de az első kiegészítő a raid instákba szükséges csapat méretét 10 illetve 25 főre csökkentette, majd ezt a rendszert a második kiegészítővel öntöttek végleges formába. A portya a parti létrehozása után jöhet létre, amikor a csapatvezető átalakítja a partit portyává (convert raid). Ekkor a vezető portya vezetővé (raid leader)(assist) és a "zsákmánymester" (loot master) szerepkörök is, ahol előbbi a vezető helyetteseként funkcionál, utóbbi a megszerzett javak igazságos elosztásáért felel. Ez a portya-insták és a harcmezők (battlegrounds) alatt engedélyezett formáció. lép elő és megjelenik az asszisztáló

A parti- és a portyavezető a játékba beépített "célzórendszer" segítségével lehetősége van a szörnyek megjelölésére. A célpont (mark) rendszere több tucat jól megkülönböztethető 2 dimenziós ikonnal dolgozik (mint fehér halálfej; vörös X; kék kocka .:stb) és a vezető előzetes megbeszélés után stratégiát építhet rá (például melyik szörny legyen az első áldozat).

Zsákmány

Az egyszemélyes (avagy "szóló" (solo) játék alatt az elpusztított szörnyek után zsákmányolható (looting) "különleges" (uncommon) vagy jobb minőségű tárgyak természetesen csak magát a karaktert illetik, de a parti és a portya alatt már osztozkodni kell (vagy legalábbis kéne), ezért a készítők több elosztási módot tettek elérhetővé.


Játékos játékos ellen

A World of Warcraft másik játékmódja a játékos a játékos elleni (Player vs Player; röviden PvP) harc, ami a nyílt, illetve a különféle zárt szervereken történik. A PvE alatt leírt csapatleírások itt is érvényesek, ám a zsákmányszerzés, az insták és portya-insták helyett itt az ellenséges játékosok feletti győzelem különböző formái kerülnek előtérbe.

Nyílt ellenségeskedés

A normál és az RP szervereken a játékos csak akkor kerülhet nyíltan PvP állapotba, ha szándékosan bekapcsolja azt vagy az ellenséges oldalon lévő NPC-t megtámadja. A PvP és a RP-PvP szervereken már automatikus és a territórium alapján dől el, hogy mit lehet tenni: Barátságos (Friendly) területen a játékos oldala büntetlenül megtámadhatja a másik oldalon lévőt, ellenséges (enemy) területen viszont fordítva, a játékos nem támadhat meg a másik oldalon lévőt és vitatott (contested) területen mindenki mindenkit megtámadhat.

A "PvP zászló" (PvP flag) jelzi, hogy a játékos (és az NPC) melyik oldalon áll és egyúttal így a másik oldal számára támadható ellenség. Nem-PvP alapú szervereken a speciális kritériumok megszűnése után az állapot még 5 percig érvényben marad, aztán újra támadhatatlan lesz a játékos. Létezik egy speciális zászló is, amely az arénákon belül és a játék egyetlen "mindenki mindenki ellen" (Free for All) épületében, a nyílt világi Gurubashi Aréna(sanctuary) státusú városokban (Shattrath City és Dalaran) vagy területeken (Stair of Destiny, a Sötét Portál bejárata), valamint a semleges városok őrsége is megtámadja a rendbontókat. közepén érhető el. Ekkor nem érvényes a hovatartozás, mivel a saját oldalán lévő szövetségese is megtámadhatja a játékost. Nem lehet "PvP zászló" alá kerülni menedék

Párbajozás

A párbajozás két játékos között lefolyó harc, amely nem okoz halált. A kijelölt játékosra kattintva a "Duel"-lel felkéri a másikat a párbajra. Ha a másik fél elfogadja, a földbe szúródott szimbolikus párbajzászló jelzi a közeli játékosoknak, hogy itt egy mérkőzés veszi kezdetét. A zászló ugyanakkor egy nagy sugarú láthatatlan kör közepét is jelzi, amelyből ha bármelyik fél is kikerül, a párbaj azonnal félbeszakad.

A párbajozást régen csak a játékos szövetségeseivel lehetett simán elérni és a /duel parancssort kellett használni a másik oldalon lévő fél esetében, de mára ugyanúgy felkérheti az egyik fél a másik oldal játékosát a megmérettetésre. A párbaj a játék szabályai szerint nem igazi PvP, mert a két fél nem kerül PvP zászló alá és nem lehet megölni egymást, csak a játékos életerejének 1%-áig lehet lesérülni, majd a vesztes könyörgésével a párbajnak azonnal vége lesz. Párbajozni nem lehet instában, portya-instában, harcmezőn és arénában, mert túl nagy az esély arra, hogy egy mob vagy játékos a sérült párbajozókat megölje, továbbá nem lehet tiltólistán lévő játékossal párbajozni és a semleges városok őrsége sem szereti, ha a tér közepén egymásnak esnek a játékosok. A párbajozás nem csak egy szórakozási forma, két -lehetőleg egy oldalon lévő- ismerős játékos egymást segíthetik a valódi PvP csatákban való felkészülésben.

Harcmező

Kizárólag PvP csatákra kialakított területek, amik mintegy instanceként működnek. Nyerni többféle módon lehet:

  • Egy, az adott battlegroundra jellemző cél elérésével
  • Ha az egyik fél túlerőben van, akkor a játék egy adott idő elteltével véget ér, ilyenkor a célhoz közelebb érő csapat nyer.

Jelenlegi battlegroundok:

  • Alterac Valley: a legelső BG, egy havas völgyben játszódik. A csata célja az ellenség vezetőjének megölése, vagy az ellenség utánpótlásainak nullára való csökkentése, az ellenség játékosainak megölésével.
  • Warsong Glunch: level 10-től elérhető battleground, Capture the flag rendszerrel: amelyik oldal először gyűjti be 3x az ellenség zászlaját, az nyer.
  • Arathi Basin: különféle nyersanyagtermelő-üzemeket kell elfoglalni. A cél 1600 nyersanyag összegyűjtése.
  • Eye of the Storm: az első kiegészítővel jelent meg. Az Arathi Basin rendszeréhez hasonló, 4 elfoglalható pontot tartalmaz.
  • Strand of the Ancients: a második kiegészítő első BG-je. A cél három falat ostrommal áttörni, és a végén egy ereklyét megszerezni. A gyorsabb csapat nyer.
  • Isle of Conquest: a második kiegészítő második BG-je.

A világ

A játék egy fiktív univerzumban játszódik, ami rengeteg jól elkülöníthető atmoszférájú és élővilágú zónákból (zone) tevődik össze. Az elérhető zónák lehetnek a Szövetség, a Horda vagy semleges oldalon is attól függően, hogy mire szánták a készítők. A 1-20. szintig terjedő zónák többnyire az egyik oldal kezdőhelyeiként szolgálnak, 20. szint felettiek már semlegesek.

  • Azeroth - A Warcraft univerzumának központi világa, minden játszható faj kiinduló területe. A klasszikus alapjáték ebben a világban játszódott, a második kiegészítő (Wrath of the Lich King) pedig csak az északi fagyvilág területeire koncentrálódott. Három kontinensre tagolódik:
    • Kalimdor - Azeroth nyugati kontinense, ahol a Horda dominál. A Warcraft univerzumának történelmében a "Megtörés" (The Sundering) előtt a bolygón egyetlen óriáskontinensének neve is Kalimdor volt. A harmadik kiegészítő (Cataclysm) után átalakul a kontinens.
    • Eastern Kingdoms (Keleti Királyságok) - Azeroth keleti kontinense, ahol a Szövetség dominál. Ez a kontinens még három részre bontható (északról->délre): Lordaeron; Khaz Modan és Azeroth. A harmadik kiegészítő után átalakul a kontinens.
    • Northrend - A második kiegészítő után megnyílt régi-új kontinens. A játék Északi-sarkjának felel meg, de a benne található zónák csak töredéke a valóban arktikus fagyterület.
  • Outland (avagy Külvilág) - Az első kiegészítő (The Burning Crusade) után megnyílt régi-új világ. A Warcraft univerzumának történelmében a Külvilág az ork invázió kiindulópontja volt és ekkor még Draenornak nevezték, de a Második Háború végén a bolygó felrobbant, tengerei eltűntek és a szárazföld is az "Örvénylő Éter" (Twisting Nether) nevű dimenzió részeként áll a helyén, így a Külvilág szinte élhetetlen világgá vált.

A készítők maximalizálták a határokat, amelyek persze a tengerben végződnek. Jól kivehetőek az óceáni vízi határok, az elsötétedett víz már pályán kívüli területnek veszi a rendszer, átlépve (átúszva) pedig megjelenik egy különleges sárga csík, az erőlét (fatigue). Ez az érték gyors ütemben csökkent, semmiféle hatással nem lehet növeli vagy visszanyerni belőle, és ha bármiféle módon nem tér vissza a játékos a normál területekre (visszaúszás vagy teleportálás), akkor fulladáshoz hasonló halált hal. Ez vonatkozik mind a szárazföldi, mind a repülő hátasokra is. A Külvilág zónáin túl szintén nem lehet a végtelenségig továbbrepülni, az erőlét helyett ezt a világot láthatatlan és teljességgel áthatolhatatlan fal veszi körbe.

Városok

A város a World of Warcraft gazdasági, kulturális és szociális központja. A kisvárosban található postaláda (mailbox), kovács-, általános javakat adó, étel-italt felszolgáló, repülőmester, tanult foglalkozástanító és persze fogadó (inn) is, a nála is jelentéktelenebb tábor (camp) már csak az első öt lehetőséggel rendelkezhet (ha egyáltalán rendelkezik). A játékban a faji fővárosok (capital city) rendelkeznek olyan további szolgáltatásokkal, amelyeket a közönséges kisvárosok és táborok nem képesek nyújtani. A fővárosban található az aukcióház (auction house), a bank, a legképzettebb foglalkozás- és kaszttanítók, a fegyvermester, a hadvezér, az arénamester és a fodrászat (barbershop).

A faji fővárosban került, ellenséges oldalon álló játékos számára a város -szervertípusban függetlenül- ellenséges territóriummá válik, ezért automatikusan bekapcsolódik a "PvP zászló". Léteznek nem-faji fővárosok, az úgy nevezett menedék (sanctuary) státusú városok, amelyben minden játékosok közti harc (így a párbaj is) tiltott. A menedék státusú városok az eddig megjelent két kiegészítő fővárosaivá váltak és nem rendelkeznek aukciós házakkal és a mágus számára elérhető portáltanító (portal trainer) kivételével nem lehet találkozni más kaszttanítókkal sem. A repülőmester mellett megtalálhatók a faji fővárosokba vezető átjárók is.

Az goblin kereskedelmi hercegség által vezetett goblin városok nem rendelkeznek menedékjoggal, de a városba illetve annak közelében történő játékosok közti összetűzéseket büntetik attól függetlenül, hogy milyen kapcsolatban vannak a felek a városi őrséggel. Két goblin városban (Booty Bay és Gadgetzan) találhatók bankok és semleges aukciós házak is, de átjárók helyett csak légi fuvarozással állnak kapcsolatba a játékos által elérhető városokkal.

Utazás

A World of Warcraft hatalmas világában való utazás megtételében az egyszerű kalandozók a gyaloglás mellett rendelkeznek könnyebb és praktikusabb lehetőségekkel. Minden karakternél van u.n. "otthonkő"(hearthstone); Az otthonkő segítségével a fogadóban található portás (innkeeper) a karaktert az adott fogadóhoz kötheti, így az otthonkő használatával visszatérhet oda a játékos. Néhány kaszt rendelkezik speciális lehetőségekkel, mint mozgási sebességnövekedést adó erősítőkkel-formákkal vagy képesek teleportálni illetve átjárókat nyitni meghatározott helyszínek felé. A PvE alatt elérhető találkozókő is az utazást könnyíti meg.

Egyes faji fővárosok közt speciális utazási formákat használnak a nagy távolságok leküzdésére: Stormwind és Ironforge között a gnómok által épített Deeprun villamos közlekedik oda és vissza, Ogrimmar és Thunderbluff között külön léghajó repül, Undercity és Silvermoon City(Orb of Translocation) segíti áthidalni a távolságokat. között pedig egy varázsgömb

Légi utazás

A legtöbb városban és táborban található repülőmester (flight master'), akinél a játékos befizethet egy légi útra. A légi utazás sokkal gyorsabb, mint a gyaloglás vagy a szárazföldi hátasok, továbbá biztonságos, hiszen repülés közben nem támadhatják meg a karaktert. Hátránya, hogy irányítani nem lehet, a táj jellegzetességeit bemutatva néha kitérőket is tehet út közben és csak felfedezett helyeken található táborokból a városokba oda-vissza lehet közlekedni vele. A Szövetség tagjai griffmadáron vagy hippogriffen utaznak, míg a Horda wyverneket, sárkánysólymokat és denevéreket használnak.

Hátasok

A karakter bizonyos szintet elérve megszerezhet magának u.n hátas (mount)a lovaglás (riding) nevű tárgyat. A hátas segítségével a közönséges gyaloglási sebességét jelentősen megnövelő lény hátára kerül, viszont nem képes harcolni vagy varázsolni, csak ha leszáll róla, továbbá egy foglalkozást, képzettséget is meg kell tanulni, hogy egyáltalán használni tudja megszerzett paripáját. A lovaglás fejlesztésével a karakter egyre gyorsabb hátasok használatát tanulhatja meg, igaz, rendkívül drága foglalkozás. Az első szintű hátasokat ritka, a másodikat epikusnak nevezik attól függően, hogy a lovaglás fejlődése során milyen szárazföldi- vagy repülő hátast használ a karakter.

Három hátasféle fordul elő.

A hátasok nemcsak gyakorlati szempontból hasznos tárgyak, hanem státusszimbólumok is, főleg ha egy játékos nehezen beszerezhető hátas büszke tulajdonosa.

Gazdaság

Mint minden MMORPG-t, úgy a World of Warcraft világát is bonyolult gazdasági hálózat veszi körül, ami a küldetések után kapott díj, a leölt mobok és NPC-k után összeszedett zsákmány illetve a begyűjtött nyersanyagok és előállított késztermékek, szolgáltatások rendszeréből áll.

Pénzszerzési lehetőségek

A játékosok több pénzszerzési lehetőség közül élhetnek, közös jellemzőjük, hogy nagyon unalmas, időt rabló tevékenységek.

  • "Darálás" (Grinding) - A darálás (vagy szleng formájában: "grindelés") során a játékos mást se csinál, csak egy bizonyos mobot vagy NPC-t öl halomra vagy a zónákat járva összeszedi a fellelhető nyersanyagokat.
  • Napi küldetések (Daily Quest)  A napi küldetések abban különböznek a hagyományostól, hogy teljesítésük után másnap a megbízó újra felkérhet (többnyire) ugyanannak a küldetésnek a teljesítésére. Ez a rendszer csak akkor kényelmes, ha egy zónán belül több tucat megbízó is napi küldetéssel szolgál, még jobb, ha úgy vannak kidolgozva a küldetések, hogy a zónán belül is egy területen szedhetők össze és egy-két területen meglehet találni a küldetés célpontjait is.

Bank

A bank a World of Warcraft egyik legfontosabb raktárrendszere. A bankban lehet tárolni a karakter számára fölösleges tárgyakat, hogy ne foglalják a helyett a táskáiban. A bank elsőre ingyenes szolgáltatás, csak a fiókbővítés kerül egyre többe. Az alap tárolókapacitást bővítő fiókok helyének megvásárlása után a karakternek kell behelyezni táskákat, amelyek ezután véglegesen benne maradnak, csak kicserélni lehet őket más táskákra. A bankok pénzt nem tesznek letétbe, csak tárgyakat lehet behelyezni és csak a fővárosban valamint egyes goblin városokban találhatók meg.

Aukció

Az aukció (auction) a játék gazdasági életének szíve, minden más e tevékenység köré szerveződik. Az aukció a fővárosokban található aukcióház (auction house; röviden: AH) területén folyik, ahol a karakter aukcióra bocsájthatja megszerzett tárgyait, de licitálhat és vásárolhat is.

Aukciózás - A karakter behelyezheti a nála található, nem-lélekhez kötött tárgyait a tárgy eredeti értékének egy bizonyos százalékának cserébe.

Foglalkozások

A karakter különböző foglalkozásokat (profession) tanulhat meg, hogy nyersanyagokat gyűjtsön, készítsen magának és másoknak is hasznos holmikat vagy csak szórakozás gyanánt elüsse az időt. Két válfaja van:

  • Elsődleges foglalkozás (Primary Proffession) - Ezekből a karakter egyszerre csak kettőt tanulhat meg. Az elsődleges foglalkozás (vagy főfoglalkozás) tovább bontható további két egységre.

FORRÁS: WWW.WIKIPEDIA.HU --->WWW.WORLDOFWARCRAFT.HU

 

 

Játékok

Warcraft: Orcs & Humans · Warcraft II: Tides of Darkness ·Warcraft II: Beyond the Dark Portal · Warcraft III: Reign of Chaos · Warcraft III: The Frozen Throne · World of Warcraft ·World of Warcraft: The Burning Crusade · World of Warcraft: Wrath of the Lich King · World of Warcraft: Cataclysm

 

 

Fajok

Éjtündék · Emberek · Törpök · Gnómok · Draenei · Orkok ·Tauren · Trollok · Élőholtak · Vértündék

 

 

Könyvek

Warcraft: A sárkány napja · Warcraft: A Klánok Ura · Warcraft: Vér és Becsület · Warcraft: Az Utolsó Őrző · Warcraft: Az Ősök Háborúja-trilógia · Warcraft: Napkút-trilógia

 






Weblap látogatottság számláló:

Mai: 13
Tegnapi: 32
Heti: 45
Havi: 740
Össz.: 232 750

Látogatottság növelés
Oldal: World of Warcraft
Lépj be a mostani MMORPG-játékok,és Fantasy filmek világába - © 2008 - 2017 - adventure.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: mmorpg játékok - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »